Iedereen op de apenrots

Bredevoort 3 zit in een lastige periode qua tegenstanders, want voor de derde week op rij moesten ze aantreden tegen een topkandidaat voor de titel. Ditmaal was het FC Dinxperlo 4 dat op bezoek kwam in Bredevoort. De uitwedstrijd was met maar liefste 7-1 verloren gegaan en in deze wedstrijd had Bredevoort niets in te brengen. Men voorzag dus een lastige wedstrijd voor Ut Dadde. Daar kwam nog bij dat het weinige talent dat het team bezit ook nog wordt beroofd van zijn keeper. Het eerste elftal zocht kennelijk een goede jeugdige toevoeging voor het eerste. En daardoor mocht Bart Stronks op 44-jarige leeftijd zijn rentree gaan maken in het eerste. Ibe Smit kreeg de gelegenheid om zijn oude professie op te pakken en als goalie op te gaan treden in deze wedstrijd.

Ook Jochem de Vroome moest zich afmelden met een blessure waardoor vrijdagavondballer Frank Blekkink bereid werd gevonden om ook op zondagmorgen aan te treden. Tot zijn geluk op de bank. Timo Koskamp werd fit genoeg bevonden om in de basis te beginnen en had zo zijn eerste basisplaats van het seizoen.

Ondanks dat Dinxperlo goed begon aan de wedstrijd, wist Bredevoort stand te houden. Mylan Walvoort had wel last van een afzakkende sok en vroeg of zijn sok vervangen kon worden. Rob te Selle ging snel op zoek naar een nieuwe sok en sommeerde bankzitter Jochem Meulenbeek om te gaan warm lopen om eventjes in te vallen als Mylan een andere sok aan ging doen. Dan loopt het altijd anders dan Rob wil, want hierop besloten Frank en Jochem dat het handiger was om Frank te laten spelen. In de tussentijd viel Henk Klein Nibbelink uit en moest Frank voor hem invallen. Rob was inmiddels terug gekeerd en tot zijn verbazing stonden zowel Mylan als Frank in het veld en zat Jochem nog op de bank. Mylan zijn sok werd van tape voorzien waardoor gelukkig zijn sok niet meer afzakte.

Wat wel afzakte was het niveau van Dinxperlo. Ze hielden het tempo waarmee ze begonnen niet vast en begonnen ruimte te geven aan Bredevoort dat hierdoor warempel een paar keer op het Dinxperse doel konden schieten. Dinxperlo wist wel te scoren maar de goal werd afgekeurd wegens buitenspel. Vlak voor rust was het Bredevoort dat plots scoorde. Nico Woordes profiteerd van een foutje in de achterhoede van Dinxperlo en wist de keeper te verschalken. 1-0 voor Bredevoort bij rust.

In de tweede helft was het speelbeeld veelal hetzelfde. Dinxperlo was wel iets beter maar kwam er niet doorheen. Hierdoor kon Bredevoort af en toe gevaarlijk counteren maar ook dat leverde geen doelpunten op. Het spel werd wel druistiger. Dit leidde tot een gele kaart voor een speler van Dinxperlo die daardoor tien minuten niet mocht deelnemen aan het spel. Kort daarna was er sprake van nog een overtreding die de goedkeuring van de scheidsrechter niet kreeg maar ditmaal liet hij zijn kaarten op zak. De Dinxperse leiding greep wel in en wisselde de betreffende speler.

Na een fraaie solo-actie van een Dinxperlospeler wist deze de bal voor te krijgen en deze werd ingetikt. 1-1 voor Bredevoort. Een Dinxperlo-speler wilde snel de bal pakken en van daaruit ontstond er waar apengedrag in de goal van Bredevoort. Het was of Bokito weer tot leven kwam in meerdere personen en iedereen de sterkste aap op de rots wou zijn. De scheidsrechter had genoeg gezien. Hij was er klaar mee en staakte de wedstrijd omdat hij niet verwachtte dat het nog rustig zou worden. Hiermee doen beide ploegen zichzelf flink te kort. Dinxperlo in de titelstrijd en Bredevoort in de strijd om van de laatste plek af te komen. Gelukkig was dat besef er wel bij de meeste spelers en was het wel vrij snel weer rustig en gaf iedereen het een plekje.

Na de wedstrijd was er sprake van enige luchtigheid met de uitreiking van de eikel van de week. Rob werd genomineerd door Stephan omdat hij meende dat de laatste tijd vergeten werd om Rob te nomineren. Mark Luiten werd genomineerd voor foto’s op de app die hij helemaal niet zelf plaatst.

Maar de eikel ging naar iemand anders. Jochem Meulenbeek was het opgevallen dat Henk Klein Nibbelink zijn wilde lange haren had afgeknipt. De week ervoor kreeg hij nog opmerkingen als: Ie liekt wal ne zwerver en Ie bunt joa net Johan Derksen. Dit was hem kennelijk niet in de koude kleren gaan zitten en Henk zag er weer fris en fruitig uit. Jochem vroeg nog wel of Henk nu ook zijn kracht had verloren net als Samson. Volgens Henk was dat niet het geval, maar Henk viel wel na een kwartier uit met een blessure. Hierop kon Stephan niets anders dan Henk de eikel uit te reiken voor het verliezen van zijn kracht na het knippen van zijn lange lokken.