JO12-1 z’n laatste wedstrijd van de competitie

Even een voorafje,

Tja dat de tijd snel gaat dat wisten we al en dus ook dit seizoen was het wederom het geval.

Dit jaar zou een 4 fasen competitie starten. Hierbij gingen voortvarend van start:

• 1e fase 5 wedstrijden 15 punten 1e in 3e klasse
  • 2e fase 4 wedstrijden 7 punten 5e in 2e klasse (2 wedstrijden minder)
  • 3e fase 5 wedstrijden 12 punten 2e in 2e klasse (1 wedstrijd minder)

Dus de laatste en 4e fase competitie moest starten, na het zien vd indeling, dacht de technische staf dat dit wel een mooie maar zware competitie zou worden.

Zaterdag 6 april starten tegen FC Trias 12-1, zware tegenstander…… Zelden zo’n effectieve wedstrijd gezien!!! 1-4 winnen met 40 procent balbezit en een kansenverhouding van 12-6 de wedstrijd thuis tegen HMC17 12-1 een stugge tegenstander die we met 2-1 versloegen. Dus al met al een mooie maar sterke laatste 4e fase indeling, bleek het te zijn.

De 3e wedstrijd tegen het laag geklasseerde FC Dinxperlo 12-1 werd als een “makkie” gezien!!! Niets bleek minder waar. Wat begonnen we slecht ……zelf 2 maal een achterstand schudde de jongens niet wakker. Gelukkig kwam er de rust en de “kwast”, de leiding pepte de jongens op met tips en tricks. Ze begonnen zowaar te voetballen en FC Dinxperlo werd in de 2e helft wegge tikt en met 7-4 verslagen.

We staan bovenaan…..

Nr 2 komt op bezoek Viod 12-2 uit Doetinchem Hoe moet je dan beginnen???? Nu zoals ze dan zeggen beginnen blaas je iedere tegenstander van het veld, met 15 minuten gespeeld te hebben stond de stand al reeds 6-0. Viod wist het niet meer en de ene na mooi gevolgd de andere.

Einduitslag 15-2 !!!

(voor het doelsaldo een welkome verbetering aan gezien er nog 1 wedstrijd te gaan was en we een voorsprong van 3 punten hadden op nr 2 Fc Trias )

Nu dus de laatste wedstrijd uit tegen het grote FC Winterswijk 12-1.

Warm, Spannend, Stress, Zenuwen….., maar gelukkig op het gewone gras.

Onder toezien oog van de vele supporters, werd er afgetrapt voor de laatste en belangrijkste wedstrijd van het seizoen. (Zelfs nr 2 Trias had hun wedstrijd verzet om Fc Winterswijk aan te moedigen) Oeiiiii 1-0 achter, dat het niet vanzelf gaat deze dag zouden we zien deze wedstrijd gelukkig al snel 1-1 (Jim) en 1-2 (Tom) ging het iets beter.

Maar FC Winterswijk beet van zich af 2-2. Met nog een 10 minuten te gaan tot de rust was het toch wel heel spannend. Yesss 2-3 voorsprong door Sepp. !!! Rust !!! nee wederom weer een goal van FC W 3-3. Ruststand bereikt….. jammer dan weer niet. Jim was wederom de doelpuntenmaker 3-4.

Het is in de kleedkamer spanning war benauwd, snel weer naar buiten voor de laatste en beslissende 2e helft.

Zo, zo hoort het goed starten en lekker voetballen was het advies 3 doelpunten in een mum van tijd (Mika, Job, Sepp) 3-7 voorsprong en FCTrias werd stil. Laatste 15 minuten!!! toch gaf FC Winterswijk niet op en dat blijkt maar weer je doet het met z’n allen. Verschillende keren werd er puik verdedigend en bleef het bij 3 tegendoelpunten

Volgde eigenlijk het mooiste doelpunt vd dag.

De opbouw werd van achteruit opgezet via de linkerkant na een dubbele een twee werd er ruimte gevonden bij onze rechterspits Joep. Starkke voorzet van hem en Sepp kan moeiteloos binnen tikken (3-8). Tot slot was het dezelfde Joep die met een harde knal in de kruising de eindstand bepaalde op 3-9

Affluiten en dus KAMPIOEN.

Na een pitstop bij Den Tappen voor een frisje en een chipje kwamen we weer terug bij sv Bredevoort. Hier werd het kampioenschap verder gevierd met een patatje en snackje en een frisje.

Al met al weer een geslaagd seizoen……….