Klinkende overwinning Dames 1

Vanochtend onder een heerlijk voorjaarszonnetje de thuiswedstrijd tegen de dames van Mariënheem, een ploeg die nog tegen degradatie strijdt.

Onze dames waren nogal op revanche belust na de slechte wedstrijd van vorige week, en dat lieten ze meteen vanaf het beginsignaal zien. De tegenstander werd gelijk onder druk gezet en dat resulteerde in de 2e minuut al tot een 1-0 voorsprong doordat Fennie via een rush aan de zijkant de bal mooi voor de goal wist te krijgen zodat Lucelle deze binnen kon tikken. Een mooie opsteker, en daardoor lieten we de tegenstander meteen al zien dat er vandaag niets te halen viel in Bredevoort. Integendeel, gedurende de 1e helft werd de voorsprong gestaag uitgebreid door prima combinatievoetbal en dito afronding. Met een half uur was het zodoende al 4-0. Eerst werd een dieptebal op Liset door haar mooi teruggelegd op Lucelle, die vervolgens op de haar karakteristieke manier snoeihard de 2-0 binnenschoot. Vlak daarna de 3-0 door een mooi afstandsschot van Aafke (ja Aaf, die zat er mooi in), en zoals ze zelf al zegt: het is al haar 3e dit seizoen, het moet niet gekker gaan worden!! Daarna kwam Arjanne op stoom, in 10 minuten tijd wist zij twee keer te scoren. De 4-0 kopte ze uit een corner van Miranda prachtig binnen, en de 5-0 was zo mogelijk nog mooier doordat ze d.m.v. een prachtige combinatie met Liset vrij voor de keeper kwam en beheerst scoorde. Ook de 6-0 vlak voor rust kwam weer door een hele mooie aanval: Aafke stuurde Liset diep, zij omspeelt vervolgens haar tegenstander en legt de bal panklaar voor Lucelle, die haar hattrick voor rust voltooide. Wat zette de tegenstander hier tegenover? Geen enkele kans! Wat een weelde, met 6-0 de rust in. Toch werd toen de dames op het hart gedrukt zo door te blijven voetballen, zodat de wedstrijd niet langzaam als een nachtkaars uitgaat zoals je zo vaak ziet gebeuren. En dat gebeurde ook niet. De dames bleven lekker voetballen en dat resulteerde na 10 minuten alweer in een doelpunt. Een voorzet van Lucelle werd door Fennie prima op waarde geschat door voor haar man te komen en de bal binnen te tikken. Een paar minuten later wist ook Arjanne haar 3e doelpunt van de wedstrijd te maken door zich mooi vrij te spelen en de bal in de lange hoek te schieten, 8-0. Daarna vonden de dames het blijkbaar toch wel een beetje sneu voor de tegenstander worden en verslapten wat, of misschien wilden ze even testen of onze keepster nog wel attent meedeed? De tegenstander kwam namelijk toch nog twee keer alleen voor Charissa. Maar zij liet zien toch nog wel erg wakker te zijn en voorkwam vakkundig beide doelpogingen. Daar bleef het bij en zodoende kwam als eindstand 8-0 op het scorebord.

Een erg goede, collectieve teamprestatie! De volgende twee weekenden hebben we vrij. Onze eerstvolgende wedstrijd spelen we op een doordeweekse avond, op dinsdag 25 april uit in Lievelde tegen Erix/KSV. Aanvang 20.00 uur. Aanmoedigingen zijn natuurlijk weer erg welkom!