Koploper Rietmolen komt niet langs Bredevoort

Op een, in het begin, zonnige zondagmiddag stond er voor Bredevoort een thuiswedstrijd op het programma. Koploper Rietmolen werd ontvangen. Kijkend naar de stand zou dit een duidelijke zaak zijn, Rietmolen zou niet al te veel moeite moeten hebben met Bredevoort. Bredevoort, in de volksmond ook wel ‘reuzendoder’ genoemd door het punten pakken tegen de andere top drie teams Meddo en Neede, was niet van plan zich zo maar aan de kant te zetten.

De wedstrijd begon al erg rommelig. Door miscommunicatie tussen de KNVB en de aangewezen scheids stond er niemand om de wedstrijd te fluiten. Na een tijd rondbellen werd er een scheids uit Doetinchem geregeld. Erg mooi en sportief dat hij de wedstrijd wilde leiden, dit deed hij ook prima. De wedstrijd kon dus ook pas om 15.00 beginnen.

In de eerste helft kwam Rietmolen al erg snel op voorsprong. Na een minuut of 4 wist een aanvaller van Rietmolen na een bizar lange inworp de bal met een halve omhaal binnen te werken. Een mooi doelpunt waar weinig aan te doen was, wel typisch dat Bredevoort weer op zo’n manier achter komt.  De rest van de eerste helft ging aardig op en neer. Zowel Rietmolen als Bredevoort hanteerde de lange bal, hierdoor was het voetbal niet om over naar huis te schrijven. In de 43ste minuut wist Harm Visser na een mooie slalom Jordy Lorijn te bereiken. Jordy hield het overzicht en zag dat Rutger Hoefman opgekomen was vanaf de linksback positie. Rutger schoot deze bal prima binnen. Met een 1-1 stand werd de kleedkamers opgezocht.

In de tweede helft veranderde er qua spelbeeld weinig. Veelal werd de lange bal gebruikt, bij beide teams leverde dit weinig op. Hier en daar een kansje maar dit leverde geen doelpunten op. Mooi moment was het invallen van Wessel Jansen Eupe. Wessel, een B-junior, maakte vandaag zijn debuut en liet met een aantal goede acties zien dat hij een uitstekende speler is en zeker een aanwinst zou kunnen zijn voor Bredevoort. Zowel Bredevoort als Rietmolen liet aan het eind van de tweede helft weinig meer zien en na 90 minuten stond nog steeds de 1-1 stand op het scorebord.

Al met al natuurlijk een goed resultaat. Een punt pakken tegen de koploper is prima en was ook dik verdiend. Bredevoort liet in deze wedstrijd goed verdedigend werk zien, aanvallend werd er nog niet zo veel gecreëerd maar zolang je achterin goed staat zullen punten gaan komen.  Volgende week staat de uitwedstrijd naar DEO op het programma.