Nipte nederlaag voor Dames 1

Vandaag de thuiswedstrijd tegen het 1e damesteam van Vios Beltrum. Voor de wedstrijd moest er eerst nog een teamfoto genomen worden. Sinds haar huwelijksdag lukt het Sanne echter niet meer om op tijd te komen. Ruim op tijd voor de wedstrijdbespreking, maar ja…nu was die teamfoto haar even ontgaan….Maar als puntje bij paaltje komt, dan blijken ook dames zich toch heel snel te kunnen omkleden! Dan de wedstrijd tegen Vios, een tegenstander die we in de loop der jaren regelmatig zijn tegenkomen, en waar de krachtsverhoudingen nooit ver uit elkaar lagen.

Zo ook vandaag weer. Het was een mooie, gelijk opgaande wedstrijd met diverse kansen voor beide doelen. In de 1e helft bleken onze corners gevaarlijk, met een paar prima rebounds van Fennie en Lucelle die net geen doel troffen. Bij een hachelijke situatie voor onze goal wist Miranda echter ook nog maar net de bal van de lijn te halen.

In de 2e helft hetzelfde spelbeeld. Lucelle kwam er een paar keer goed door en ook Liset kreeg een grote kans, maar de bal wilde er niet in. Aan onze kant bracht Charissa prima redding toen een speelster van Vios vrij voor haar opdook. Een kleine 10 minuten voor tijd kregen we weer een hele goede kans toen Arjanne zich mooi vrij voor de keepster speelde, maar die vervolgens met een hele goede reactie haar van scoren af wist te houden. Uit de volgende tegenaanval was het dan wel raak. De bal werd diep gespeeld op een speelster van Vios, die alleen voor Charissa geen fout maakte.

In de resterende minuten deden onze dames er alles aan om nog een punt aan de wedstrijd over te houden, maar het harde werken werd helaas niet beloond. Toch was het een goede wedstrijd van onze kant, alleen ontbrak het een beetje aan scherpte voor de goal en het daarbij horende beetje geluk.

Volgende week een wederom verre uitwedstrijd, dit keer naar Mariënheem.

Maar eerst a.s. zaterdag nog de ‘Full Moon Party’ die onze dames organiseren in verenigingsgebouw Juliana in het Woold. Komt allen!!!