O15-1 weet weer wat winnen is

Na een teleurstellende start van het tweede seizoen waren de spelers erop gebrand om de eerste 3 punten van het seizoen binnen te halen. De 0 punten op de tussenstand zijn namelijk een doorn in het oog voor alle spelers/leiders. Vandaag stond de wedstrijd tegen Ruurlo O15-2 op het schema. Omdat zij de laatste plaats met ons delen is dit de kans om afstand te nemen van Ruurlo.

Van te voren werd erop gehamerd om scherp te beginnen. Helaas bleek weer dat dit toch wel een probleem is. Vrij snel kwam Ruurlo op 0-1 vanwege het feit dat iedereen nog lag te slapen. Hierna werden de jongens wakker geschud en werd er bij vlagen redelijk gevoetbald. Er kwamen kansen maar helaas resulteerde dit niet tot een goal.

In de rust werden de jongens opgepept en dit maal wel met resultaat. De schouders werden eronder gezet en al snel werd Roel door een mooie steekpass van Gijs 1 op 1 voor de keeper gezet. Hij heeft hier al een keer mee mogen oefenen, bleef rustig en schoot netjes de bal langs de keeper. 1-1! Hierna kwamen we in de flow en zetten we vol druk op de defensie van Ruurlo. Gijs veroverde de bal aan de linkerkant van het veld en besloot vanuit een onmogelijke hoek te schieten op goal. Hoe die het deed weet niemand maar hij zat erin! 2-1. Hierna was het Ruurlo die de druk opvoerde waardoor het nog erg spannend werd. Vlak voor het einde kreeg Ruurlo een vrije trap rond het 16 metergebied. Deze werd vol tegen de touwen geschoten, onhoudbaar voor onze rots in de branding. Dit tot grote vreugde van de spelers/wissels van Ruurlo. Boaz heeft nog even geteld maar er lagen toch echt wel 15 spelers op een stapel in plaats van 11. Mec/Bredevoort liet zich hierdoor niet van de wijs brengen en bleef rustig. Hierdoor werd de feeststemming van Ruurlo al snel beëindigd want Gijs werd de diepte in gestuurd door Joey en kon in zijn eentje richting de keeper denderen. Hij faalde niet en schoot de 3-2 binnen. Het geloof van Ruurlo was weg en de defensie van Mec/Bredevoort liet er geen bal meer door. Niet lang daarna werd er afgefloten waardoor de 3-2 winst definitief was.

Een speciaal woordje van dank gaat uit naar de dames van de meiden B, Noëlle en Lene die een topwedstrijd hebben gevoetbald!