Onsuccesvolle scoutingstrip

Bredevoort 3 ging op 29 oktober naar Dinxperlo om aldaar aan te treden tegen Dinxperlo 4. Een bekende tegenstander uit het bekerseizoen vorig jaar. Bredevoort wist toen met pijn en moeite en met gastspelers te winnen met 3-4 en van tevoren wist Bredevoort dat het lastig zou worden. Luuk Schreurs en Patrick van Oomen waren met vrienden wederom op scoutingstrip in Sevilla. De plaatselijke voetbalclub Sevilla FC had ook gezien dat Luuk in Spanje was en bood hem de positie van Diego Alonso aan. Er werd zelfs al een persfoto voorbereid met een compleet Nederlandse staf met voormalig 3e spelers Jelmer Hinkamp, en Tjeerd Scholtz en ook Haico Heersink. Laatstgenoemde kan namelijk van olde pröttel altijd iets moois maken. Maar Luuk zag ervan af omdat Patrick van Oomen niet mee mocht als speler en zal waarschijnlijk weer onverrichter zake naar huis keren.

Dit bleek ook tijdens de wedstrijd. Bredevoort werd wederom overlopen door zijn tegenstander en had niets in te brengen. Zo langzamerhand lijkt het een trend in de Achterhoek. Een te goed team in de 7e klasse laten indelen om daar hopelijk kampioen te worden. Sommige clubs gaan zelfs zover dat ze geen standaardteam meer hebben en met hun “tweede” elftal dan maar op het laagste niveau gaan voetballen. Wellicht is het daarom een optie om volgend seizoen ook Bredevoort 1 op te heffen en vervolgens te rebranden als Bredevoort 4. Op deze manier zou Bredevoort wellicht ook eens mee kunnen doen voor een kampioenschap.

Terug naar de wedstrijd. Dinxperlo was onvermoeibaar. Op elke plek bij de Dinxpersen stond een speler die op zijn minst fitter was als bij ut dadde. Vlak voor rust stond Bredevoort op 3-0. Gijs Schaapveld was wisselspeler maar trok het spel niet langer en moest er even bij gaan liggen. De scheidsrechter vond het toen gelukkig ook wel genoeg geweest voor de eerste helft. Gijs knapte gelukkig op en de tweede helft kon aanvangen.

De tweede helft wist Dinxperlo er nog 4 bij in te prikken waarbij er geen een keer sprake was van een lattenkragger. Alles ging in één keer raak. Bredevoort maakte nog wel een eretreffer. Berend Ebbers wist raak te schieten na een prachtige assist van Stephan Schaart.

De uitreiking van de eikel van de week gebeurde by proxy door Jochem Meulenbeek. Luuk Schreurs had eigenlijk een lijst moeten aanleveren maar door alle Sevilla-perikelen is hem dat vergeven. De eikel gaat uiteindelijk naar Ibe Smit die het een goed idee vond om Gijs te gaan imiteren om zodoende in de tweede helft de wedstrijd ook eerder te laten beëindigen.

Na de wedstrijd werd Ut Dadde door Randy verrast met een geautomatiseerd verslag in het AD op basis van voetbaldata op voetbal.nl.

Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen SVBV 3 op het programma. Maar zaterdag zal er eerst om 21 uur verzameld worden bij Café Misterpoort voor het teamuitje.