Overwinning Dames 1

Vandaag de verre uitwedstrijd naar Mariënheem. De vertrektijd viel nog een beetje mee, en dat was maar goed ook voor onze dames die de “Full Moon Party” nog in de benen hadden zitten. Een uurtje extra rusten in de auto kwam dan ook niet zo heel slecht uit.

Over de wedstrijd valt dit keer niet heel veel te vermelden. Wij speelden niet goed, maar de tegenstander was nog veel minder. En hoe we aan de eerste drie goals kwamen, valt ook bijna niet uit te leggen aan mensen die er niet bij waren. De 1e goal viel na een goede actie op links van Liset. De bal kwam voor de voeten voor Laura, die de bal met een rare carambole zachtjes in de hoek wist te krijgen. De 2e goal was nog gekker: een verdedigster van Mariënheem wilde de bal net buiten het 5-meter gebied wegwerken, maar schoot zo hard tegen de rug van Bernice aan dat die vervolgens net zo hard weer in hun eigen goal verdween. En bij de 3e goal schoot Lucelle op goal, waarbij een verdedigster de bal van richting veranderde. Zo stonden we dus na dik een half uur simpel met 3-0 voor. De vierde goal voor rust was dan wel mooi uitgespeeld door ons. Arjanne zette met een mooi steekpassje Lucelle vrij voor de keepster, en zij wist daar vervolgens wel raad mee.

De 2e helft kunnen we kort over zijn. Door onnauwkeurige passes en wat mindere balbehandelingen kregen we eigenlijk niet veel goede kansen meer, op wat hoekschoppen na. De tegenstander had wel geteld één uitval, maar die belandde dan wel weer meteen bij ons op de paal. De eindstand bleef dan ook 4-0 in ons voordeel. Niet zo heel goed gespeeld, maar al met al toch een vrij simpele overwinning. Ook dat is wel eens leuk voor een keer.

Volgende week hebben we een vrij weekend. Komt goed uit voor ons team, want we gaan ons opmaken voor wéér een feestje: Oud teamlid Josje, die deze zomer gestopt is met voetballen, stapt a.s. vrijdag in het huwelijksbootje met ‘haar’ Rick. Wij zijn daarbij uitgenodigd, en dat vinden we natuurlijk helemáál niet erg!!

Rick en Josje, we wensen jullie alvast een hele mooie en fijne huwelijksdag toe!