Ruime overwinning voor Dames 1 in laatste wedstrijd

Vandaag de laatste wedstrijd van dit seizoen, thuis tegen de dames van Grol. De uitwedstrijd hadden we op een nogal ongelukkige en onnodige manier verloren, waardoor er nogal wat revanchegevoelens leefden bij de meeste dames.

Toch was dat in het begin van de wedstrijd niet echt te zien. Grol begon beter en feller aan de wedstrijd, en waren via hun zeer snelle rechtsbuiten een paar keer gevaarlijk voor de goal. Door een paar omzettingen in het veld werd dit echter snel verholpen en namen wij het heft in handen. Dit leidde na een kwartier in een 1-0 voorsprong. Een strakke corner van Miranda werd in 1e instantie nog door Grol weggewerkt, maar de bal kwam voor de voeten van onze aanvoerster Sanne. Zij liet zich zo’n kans in haar laatste wedstrijd niet ontnemen en schoot vol overtuiging de bal in de goal. Vanaf de kant werd al om een publiekswissel geroepen, want ja…op je hoogtepunt moet je stoppen, maar aangezien we maar één wissel op de bank hadden zou dat een beetje te veel van het goede zijn geweest. Zus Liset wilde hier niet voor onderdoen, maar ze schoot een paar minuten later na een mooie actie echter op de paal. Ook Fennie had weer een paar minuten later een mooie actie in huis, maar dat schot ging net langs de verkeerde kant van de paal. Op slag van rust viel toch nog de 2-0. Wederom een mooie corner van Miranda werd nu strak ingekopt door Anne W. Ook zij had dit seizoen nog niet gescoord, en wilde blijkbaar toch nog graag even in de statistieken voorkomen.

Na rust hetzelfde spelbeeld. Wij bleven de betere partij en dat resulteerde al na 5 minuten in een prachtige goal van Liset. Of dit mooie schot over de keeper in de verre hoek nou haar bedoeling was of dat het toch een voorzet was, zal zij zelf het beste weten…J  Een paar minuten later probeerde Laura hetzelfde, maar nu kon de keepster er helaas voor haar wel net bij. Door het enthousiaste aanvallen van ons team vielen er echter af en toe wel wat gaten in onze verdediging, waar Grol één keer van kon profiteren. Hun linksbuiten kwam alleen voor Chris te staan, zij wist haar schot in 1e instantie nog te keren maar in de rebound werd het alsnog 3-1. Na een paar mooie steekballen van Arjanne op Liset die zij helaas niet wist te verzilveren, viel 10 minuten voor tijd dan toch de 4-1. Een afgeslagen bal werd door Aafke hoog richting goal geschoten en waar velen dachten dat die over zou gaan, zakte de bal precies op tijd zodat die mooi net onder de lat in de goal terecht kwam. Haar 4e goal al dit seizoen, het mot toch volgend seizoen echt neet gekker goan word’n Aaf!! Vijf minuten voor tijd werd de eindstand op 5-1 bepaald door Arjanne, die bij een scherpe vrije trap van Lucelle als eerste bij de bal was en deze kon intikken. Een dik verdiende overwinning voor onze dames!

Na het eindsignaal waren er bloemen en mooie woorden voor de helaas stoppende speelsters Sanne, Mirjam, Chris en Jolien, trainer Dennis en begeleidster Janny. Heel jammer, maar allemaal om zeer begrijpelijke redenen.

Na de wedstrijd werd het seizoen met de hele selectie en begeleiding afgesloten met een etentje bij Vivaldi. Dat sommige speelsters goed kunnen voetballen wisten we al, maar dat ze ook grote hoeveelheden eten aankunnen was minder bekend. Verder zal de fam. Wiggers de wijnvoorraad vandaag waarschijnlijk flink hebben moeten aanvullen gezien de hoeveelheid flessen die iedere keer aangerukt moesten worden…..

Het was een hele lekkere en gezellige afsluiting van dit jaar, en óp naar volgend seizoen!!