Stephan Schaart is los (beetje laat)

Eindelijk weer eens een verslag van een wedstrijd van het derde. De wedstrijden tegen FC Trias 5, Grol 10 en FC Winterswijk 12 gingen met respectievelijk 1-5, 5-1 en 1-4 verloren en uw verslaggever vond dat deze wedstrijden van een dusdanig laag niveau waren dat ze zelfs geen verslaggeving verdienden.

Toch leek er in de laatste wedstrijd wat verbetering te zijn. Sterker nog, spits Stephan Schaart wist die wedstrijd eindelijk weer eens te scoren. En Niels van den Ham had zich als een ware verlosser weer aangemeld na langdurig blessureleed. Totdat hij er achter kwam toch niet te kunnen.

De eikel van de week werd uiteraard wel uitgereikt bij deze drie wedstrijden. Ibe reikte de eikel na Trias 5 om aan leider Rob te Selle. Ibe hoefde deze wedstrijd niet te keepen, maar was in verwarring omdat zijn naam toch bovenaan het lijstje voor de zondag stond. Dit nam hij leider Rob kwalijk waardoor deze de eikel ontving. Rob gaf hem op zijn beurt na Grol 10 aan Geert te Hennepe. Geert kreeg hem zogenaamd als positieve eikel omdat hij zo’n puike wedstrijd speelde als midhalf. Geert had er wel alles aan gedaan om niet op die positie te hoeven spelen en was de enige die het niet met de opstelling eens was. En als je dan alsnog wel gewoon een goede wedstrijd speelt, ben je inderdaad wel een eikel. Na de thuiswedstrijd tegen FC Winterswijk 12 kreeg Timo Koskamp meer dan terecht de eikel uitgereikt. Timo maakt na Randy de minste speelminuten vanwege allerlei blessureklachten, maar als je zelfs al uitvalt tijdens het inschieten van de keeper dan lijkt het erop alsof je het erom doet.

Kortom na drie min of meer kansloze wedstrijden gespeeld te hebben kon Bredevoort 3 op 26 mei aantreden tegen FC Winterswijk 10. Messias Niels van den Ham was terug gekeerd in de selectie en Timo Koskamp moest zich afmelden maar had zijn eigen vervanger geregeld in de persoon van broerlief Luka Koskamp. Bij FC Winterswijk aangekomen hadden we de verwachting op één van de achterste velden te moeten aantreden maar niets was minder waar. Bredevoort 3 mocht waarempel op het hoofdveld aantreden. Dit zal niet aan de kwaliteiten van Ut Dadde hebben gelegen, maar meer aan het feit dat dit de enige wedstrijd op het complex was. Maar Roel Woordes meldde emotioneel dat het wel mooi was om in de herfst van je carrière nog voor een (lege) tribune te spelen.

De wedstrijd verliep verrassend goed voor Bredevoort. FC Winterswijk kreeg wel kansen maar benutte ze niet. Waardoor we warempel de eerste helft gelijk speelden met 0-0. Nico Woordes had toen het speelveld al verlaten met een zweepslag, maar we verdenken hem ervan niet de shirts te willen wassen. De vorige wedstrijd gaf hij zijn beurt als door vanwege een vakantie en nu ging hij dus met een blessure naar de huisarts.

In de tweede helft was het verzet gebroken en wist Winterswijk 10 twee keer te scoren. Waarbij de tweede treffer door de speler van Winterswijk 10 op het lichaam van Jochem de Vroome kopte en daardoor het doel inging. Jochem blijft hierdoor topscorer van Ut Dadde. Mylan Walvoort verliet op een opmerkelijke manier het veld. Met een flinke maagkramp werd hij gewisseld, maar na vijf minuten keerde hij weer terug op het veld alsof er niets aan de hand was. Het vermoeden is dat er wel een schone onderbroek aan te pas kwam.

FC Winterswijk nam gas terug en liet Bredevoort terug in de wedstrijd komen. De ingevallen Niels had bij zijn tweede balcontact al een schotkans en ook spits Stephan Schaart kreeg mogelijkheden voor een doelpunt. Uiteindelijk kwam de aansluitingstreffer op Stephans naam. Geert te Hennepe wist met een schitterende crosspass Stephan te bereiken en deze kopte de bal in het netje van Winterswijk 10. Dit tot grote furiositeit van de Wenterse doelman die zijn laatste wedstrijd had willen eindigen zonder tegentreffer. Nu loopt Stephan wel al twee wedstrijden achter elkaar 1 op 1.

Bredevoort hoopte op nog een treffer en die kregen ze ook, maar wederom in het verkeerde doel. Met een uiterste krachtinspanning wist Niels van den Ham zijn mannetje in te halen en wou de bal wegwerken, maar schoot deze daardoor snoeihard in de kruising achter keeper Bart Stronks. En zo werd wederom een wedstrijd van Ut Dadde in stijl besloten. Als beloning kon Niels zijn herintrede opleuken met de vuile was.

Na de wedstrijd werd Ibe gevraagd om namens Timo de eikel uit te reiken. Er waren nominaties voor Geert, Rob en uiteraard Niels, maar Ibe laat de eikel bij Timo zodat deze nog een week langer de eikel blijft en deze zelf kan uitreiken.