Verlichting SVBV verpest kans op Bredevoortse overwinning

Op een regenachtige donderdagavond stond de uitwedstrijd naar SVBV op het programma die eerder dit seizoen door slecht weer was afgelast.

Hoewel Bredevoort na 4 minuten tegen een achterstand aankeek, begon het goed aan de wedstrijd. Bredevoort was de voetballende partij maar het eerste beste balbezit van SVBV op aanvallende helft was direct een doelpunt, dit bleef het spelbeeld van de eerste helft. Bredevoort had de bal en tikte leuk rond maar creëerde niet heel veel. Zodra SVBV in de omschakeling was, werd het direct levensgevaarlijk. De aanvallers van SVBV vonden elkaar moeiteloos en bleken ontzettend doelgericht, nagenoeg ieder balbezit op vijandige helft leverde een grote kans op. Bredevoort voetbalde goed maar kon geen grote kansen forceren, aan de andere kant was het SVBV dat na balverlies aan de Bredevoortse kant van dichtbij de 2-0 kon binnen schieten. Met een, kijkend naar het aantal kansen, terechte 2-0 stand werden de kleedkamers opgezocht.

Bij terugkomst op het veld bleek dat één van de zes lichtmasten het begeven had. Nadat menig pseudo-elektricien het niet voor elkaar kreeg met een tik tegen de mast het licht weer tevoorschijn te toveren en het andere verlichte veld niet over belijning en vaststaande doelen beschikte, besloot de scheids dat er niet verder kon worden gespeeld. De resterende halve wedstrijd wordt niet meer gespeeld, SVBV wint met 2-0. Kijkend naar de kansenverdeling in de eerste helft was er weinig aanleiding om te denken dat Bredevoort deze achterstand in de tweede helft nog had kunnen omdraaien maar we zullen het nooit weten…

Al met al een bijzondere wedstrijd. Bredevoort speelde aan de bal goed voetbal maar was in de verdediging zeer kwetsbaar tegen het aanvallend sterke SVBV. Aankomende zondag staat er alweer een wedstrijd op het programma, ditmaal uit naar Neede.