Verlies voor Sv Bredevoort na dramatische eerste helft

Sv Bredevoort heeft in de uitwedstrijd tegen SVGG geen overwinning af kunnen dwingen. Na een belabberde eerste helft lukt het de Bredevoortse heren niet om in de tweede helft nog wat af te dwingen, eindstand 1-0.

Bredevoort kon vandaag een belangrijke slag slaan door de drie punten uit Megchelen mee te nemen, hiervoor moest er gewonnen worden van SVGG. Op een winderig sportpark werd er om 14:00 afgetrapt. Bredevoort had de eerste helft de wind tegen, letterlijk en figuurlijk. Ballen kwamen niet aan en er was grootse moeite om kort op de mensen te zitten. Veel lange ballen kwamen direct terug en door de wind waren deze niet makkelijk te controleren. Het spel speelde zich vooral op het middenveld af en mede hierdoor kwamen grote kansen aan beide kansen nauwelijks voor. Na 28 minuten was daar echter ineens de spits van SVGG die door een goede steekpass alleen voor keeper Ruben Anvelink. De spits leek weinig idee te hebben wat hij moest doen met deze mogelijkheid en besloot gewoon keihard te schieten. Met meer geluk dan wijsheid ging de bal via de binnenkant van het been van Ruben én via de binnenkant van de paal het doel in, 1-0. Bredevoort kreeg hiermee een flinke klap. Typerend voor het spel van Bredevoort was dat het eerste en enige wapenfeit van de eerste helft een slap afstandsschot was.

De tweede helft had Bredevoort de wind mee en dit leek ook wat te doen met de werklust van Bredevoort. Ondanks dat er nog steeds veel ongelukkigheden waren was er nu duidelijk een grotere wil om de bal te willen hebben. Duels werden feller aangegaan en hiermee dwong Bredevoort af dat het de controle over de wedstrijd over nam. SVGG was duidelijk tevreden met de voorsprong en begon al vroeg in de tweede helft met het ontregelen van het spel en tijd rekken. Dit maakte het voor Bredevoort lastig om lekker aan het voetballen te komen. Ondanks dat Bredevoort het betere van het spel had konden er geen grote kansen gecreëerd worden. De grootste en enige kans van de tweede helft was dan ook weer voor SVGG. Na een goede voorzet vergat de linkbuiten echter een bal voor open goal binnen te lopen waardoor er hoop bleef voor Bredevoort. In de laatste tien minuten probeerde Bredevoort nog door te stappen maar ook dit leidde niet tot meer dan een paar afzwaaiende schoten. Na drie minuten blessuretijd besloot de scheidsrechter dat het welletjes was en floot voor de laatste maal om zo een zeer teleurstellende wedstrijd voor Bredevoort te beëindigen.

Positief punt in deze wedstrijd was A-junior Jimmy Dibbets, hij mocht een uur meedoen en liet zich hierbij van zijn beste kant zien door vol overgave te voetballen en te werken.

Al met al een zeer ongewenst resultaat voor Bredevoort, komende week moet er gekeken worden na oorzaken en oplossingen om volgende week weer scherp aan de aftrap te staan. Dan komt Den Dam op bezoek op sportpark ’t Broock, aftrap 14:00.