Verslagen Bredevoort 3

Bredevoort 3 vist achter het net

Zondag 8 oktober trad Bredevoort 3 uit aan tegen AD ’69 3, wat eigenlijk het tweede elftal is gezien het wegvallen van AD 1. Bredevoort miste bijna zijn complete as. Laatste man Geert te Hennepe en middenvelder Koen Nieuwenhuis waren geblesseerd. En ook spits Stephan Schaart was er niet bij maar de reden van zijn afwezigheid was in nevelen gehuld. Daarnaast waren wederom Patrick van Oomen en Roel Woordes niet aanwezig. Beiden in verband met een familieweekend.

Bredevoort had niets in te brengen tegen de groenen van AD. Voor rust stond AD al ruim voor met 3-0. Na rust leek AD in eerste instantie gas terug te nemen maar wist er toch een goal bij in te prikken. Vanuit het niets kreeg Mark Luiten de bal bij spits Jordi Bussink en hij wist Bredevoort op 4-1 te brengen. Hiermee is Jordi meteen weer Bredevoorts topscorer aangezien Bredevoort niet meer wist te scoren. AD deed dat wel. Vier keer maar liefst waardoor Bredevoort vist flink achter het net  en gaat met 9-1 verlies van de mat.

Voor de uitreiking van de eikel van de week waren er de nodige nominaties waardoor die van Geert te Hennepe vooral opviel omdat hij, bij vertrek naar AD, van de parkeerplaats was gereden met een openstaande achterklep. Mark Luiten kreeg een nominatie omdat hij zijn mojo leek kwijt te zijn. Überpositivist Mark weet het derde altijd te motiveren op de app met teksten gericht op samenhorigheidsgevoel, gendergelijkheid, body positivity, BLM, manifistering, klimaatverandering, verbinding en zo kunnen we wel even doorgaan. Mark is het geweten van het team en offert zijn altijd hiervoor op. Maar toch is er iet veranderd. Mark moppert als hij weer op de backpositie moet staan en reageerde zelfs enthousiast op het wegvallen van FC Eibergen in de competitie. Vandaar een terechte nominatie voor Mark Luiten.

Wat restte was de uitreiking. Eikeluitreiker Koen Nieuwenhuis had namelijk de reden voor Stephan Schaarts afwezigheid ontdekt. In alle vroegte had Koen zijn vriendin Stephan namelijk aan de oevers van de gracht getroffen voor een viswedstrijd. Dat hij een viswedstrijd prefereert boven een voetbalwedstrijd is nog tot daar aan toe, maar dit niet gewoon vertellen, maakt het wel eikelwaardig. Maar goed Koen had de eikel van Stephan gekregen en je mag hem niet terug geven, dus werd het toch Mark.

Bredevoort 3 overklast door Wisch 5

Zondag 15 oktober mocht Bredevoort voor het eerst deze competitie een thuiswedstrijd spelen. Maar wederom waren er personele problemen. De familie Woordes zit weer in weekendjes-weg seizoen, Patrick van Oomen, Jochem de Vroome en Mylan Walvoort hadden ook andere verplichtingen en daarnaast kampt ut dadde nog met een blessuregolf bij Niels van den Ham, Timo Koskamp en Koen Nieuwenhuis. Emra Tatli zou eigenlijk vanuit het tweede mee doen maar moest alsnog het tweede versterken na een blessure voor Remco Assink. Onder-19 zou eigenlijk Bram Visser uitlenen maar ook hij moest ’s morgens nog verstrek laten gaan met een dikke enkel. Gelukkig had de leiding een konijn uit de hoge hoed. Frank Blekkink bevalt het voetballen bij 35+ zo goed dat hij ook wel op zondag aan wil treden bij het derde. Jochem Meulenbeek trommelde zijn zoon Jorn uit bed en Timo belde zijn broertje Luka om ook aan te sluiten waardoor Bredevoort alsnog met 14 man stond. Frank Blekkink kreeg in de kantine te horen dat we tegen Wisch moesten voetballen en verbaast vroeg hij “Wish dat is toch een soort Alibaba”.

De wedstrijd verliep teleurstellend. Het was vooral éénrichtingsverkeer richting het doel van Bredevoort. Bredevoort had niets in te brengen en kon niets meer doen dan de schade beperkt houden. Na rust kwamen Jorn en Luka erin, maar dit was niet het seniorendebuut dat ze verwacht hadden. Wisch ging maar door. Bredevoort probeerde nog wat uit door meer voetbal op het midden te brengen met Geert te Hennepe als centrale middenvelder maar het mocht niet baten. Jorn Meulenbeek wist nog wel met een bijzondere actie met twee benen naar voren zijn tegenstander te torpederen waardoor de rest van Ut dadde opeens bepaalde gelijkenis zag met. Bredevoort werd uiteindelijk overklast en met 0-8 van het veld geblazen. Mark Luiten mocht de eikel van de week uitreiken, maar kon het niet nalaten om terug te kijken op de uitreiking van vorige week. Hij vond nog steeds dat hij hem niet verdiend had en dat deze eer eigenlijk aan Stephan was toegekomen. Daarnaast kreeg Jochem Meulenbeek een veeg uit de pan omdat hij geen verslag had gemaakt van de vorige wedstrijd waarin Mark een assist had gegeven en de eikel van de week had gekregen. Het ambivalente verhaal van Mark ging verder waarbij kon hij het niet laten om daarbij ook te memoreren aan de vorige keer dat hij de Eikel kreeg. In het vorige seizoen kreeg hij hem  toen er ook geen sprake was van verslaglegging. Maar Mark ging niet zo ver om daarom de eikel aan Jochem te geven. De eikel van de week ging naar Luuk Schreurs omdat hij in de vorige wedstrijd tegen AD  als wissel het veld in kwam en zich na één balcontact alweer liet wisselen. Aangezien Luuk de volgende wedstrijd niet aanwezig is laat hij Jochem by proxy de eikel van de week uitreiken. Voor uitleg over de term “by proxy” kunt u zich melden bij Henk Klein Nibbelink