Vosseveld pakt puntje bij Bredevoort

Op een warme, zonnige zondagmiddag stond voor Bredevoort de thuiswedstrijd tegen Vosseveld op het programma. Uit werd Bredevoort met maar liefst 4-0 afgedroogd, er moest dus nog wel het één en ander worden rechtgezet.

De eerste helft was Bredevoort de sterkere. Vosseveld maakte gebruik van hoogstaande backs, in de omschakeling wist Bredevoort goed gebruik te maken van de ruimte die daarachter te vinden was. Bredevoort wist meerdere malen gevaarlijk voor het doel te komen. Vosseveld maakte vooral gebruik van de lange bal op de sterke, balvaste spits. Dit resulteerde voor het gastteam niet in grote kansen. Bredevoort moest helaas binnen het eerste half uur twee keer noodgedwongen wisselen, Jordy Lorijn en Tim Weevers vielen allebei geblesseerd uit. In de 32ste minuut kwam Bredevoort op voorsprong, Luuk Wensink wist met een goede voorzet Dennis van Vreeswijk te bereiken bij de eerste paal. Dennis, die het net dit seizoen vrij makkelijk weet te vinden, tikte deze bal beheerst binnen. Met een 1-0 stand floot de scheidsrechter voor rust en konden de kleedkamers worden opgezocht.

De tweede helft was Vosseveld overduidelijk de betere, het spel werd snel verplaatst en Bredevoort wist de bal niet lang vast te houden. Waar de scheidsrechter in de eerste helft al enkele discutabele beslissingen maakte, liep dit in de tweede helft volledig uit de hand. Helaas voor Bredevoort was dit tegen het thuisteam gericht. Bredevoort ontving veel onterechte gele kaarten en werd bestraft voor overtredingen die de tegenstander aan de andere kant vrij mocht maken. In de 90ste minuut maakte Vosseveld de, ondanks omstandigheden, toch wel verdiende gelijkmaker en leek het dus toch nog een goed resultaat te behalen. Eén minuut later lag de bal echter alweer in het andere doel, Rik Tankink werd met een goede pass van Thijs Navis voor de keeper van Vosseveld gezet. Rik maakte dit feilloos af, een mooi doelpunt. Waar een blind paard nog zou zien dat het geen buitenspel was, besloot de grens van Vosseveld, die na de wedstrijd zelf aangaf dat het nooit buitenspel was, toch de vlag omhoog te steken. De scheidsrechter ging hier in mee en keurde het doelpunt volledig onterecht af. Vanuit beide teams werd geschokt gereageerd, zowel Vosseveld als Bredevoort zag dat dit nergens op sloeg. Helaas voor Bredevoort en fijn voor Vosseveld want de scheids bleef toch bij deze beslissing. Met een 1-1 stand floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Al met al een terechte uitslag. Bredevoort had qua spel niet verdiend om te winnen maar de manier waarop dit gelijkspel tot stand komt is natuurlijk wel erg pijnlijk. Uiteindelijk is te stellen dat de grens van Vosseveld op een slimme manier een nederlaag voor zijn team wist te voorkomen. Bredevoort moet de frustratie snel kwijtraken, volgende week zondag staat de uitwedstrijd naar Ajax Breedenbroek namelijk op het programma.